Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Sunday, June 14, 2009

Pelangi itu Indah 6

::'Hadiah' kepulanganku ::

"Buat malu je tadi...hahaha.."Diya masih giat mengusikku.

"Diam la ko.."aku menolak bahunya geram..tiba-tiba Diya mencuitku sambil menjuihkan bibirnya kearah sepasang makhluk tuhan yang sedang asyik dibuai asmara..aku beristighfar di dalam hati..lalainya kami ya Allah..

Ingatanku mengimbau kembali pada hubunganku dengan Iqbal.Kami bercinta seperti pasangan lain..tapi tidak lah sampai melampaui batas-batas perhubungan..berjumpa pun ditemani Diya..aku masih ingat lagi..aku selalu mengikuti ceramah fatayat yang selalu diadakan pada hari Jumaat,pernah sekali isu 'couple' dibincangkan..dari situ aku tahu couple itu haram..sejak itu aku selalu terfikir wajarkah hubungan aku dan Iqbal diteruskan.Aku tak punya kekuatan untuk menamatkannya..tapi..Alhamdulillah..nyatanya Allah masih sayangkan aku..Dia permudahkan jalan untuk aku..dan lihat..kini aku sudah bebas dari isu couple..kiranya selepas ini,sesiapa yang inginkan aku..terusla masuk meminang..biarlah hubungan di bawah keredhaan Allah..aku lebih senang begitu..aku tersenyum sendirian mengingatkan satu ayat dari Aiqa,rakan seperjuanganku.."tak de sesuatu yang dapat menghalalkan yang haram..jadi couple itu tetap haram walau bagaimana cara sekalipun.."..tepat mengena batang hidungku sendiri..

"Hello Cik Faten..ko duk senyum-senyum sendiri ni kenapa..?penat aku panggil dari tadi tau.."aku tersengih menunjukkan sebaris gigi ku yang indah terletak..

"Dah..tak yah nak buat iklan gigi kat sini..aku nak naik bus dah ni..ko pandai-pandai la jaga diri..jangan nak merewang pulak.."isy dia ni..macam mak nenek pulak..

"Okey..esok jangan lupe turun Melaka tau..kak sepupu aku kahwin tu.."

"Tak de hal.."selepas berpeluk-pelukan..kami mengucapkan salam perpisahan..sedihnyaa.....aku menghantar pemergian Diya dengan mata..kemudian aku mencari bus ting tong menuju ke rumahku..perjalanan dari negeri aku belajar ke rumahku mengambil masa dua jam..

Aduh...lama lagi ke nak sampai..boring dah aku duduk...asal lambat sangat..aku mengerling jam tanganku..'apa??dah dekat pukul 8.30 malam..patutla naik keras kematu dah punggung aku ni..

Sekitar jam 9,
"Assalamualaikum Mak Long..Pak Long..."

"Waalaikumussalam...ha Nini..cepat masuk..."tanpa sempat aku berkata apa..tangan ku ditarik masuk ke bilik Kak Lia..haiz..awat pulak ni???..sebelum terlupa..Nini tu nama manja aku yang hanya family aku jer yang panggil..Family SAHAJA!!hehehe...

"Nape ni Mak Long..?"sedang dahi ku berkerut seribu..aku sibuk di andam..di minta menukar pakaian..'uish mak long ni..nasib baik aku tengah cuti-cuti Malaysia'..tapi kenapa yer..takkan nak suruh test jadi pengapit kot..

"Nini kene tolong Mak Long.."

"Tolong ape.."

"Ganti Kak Lia..jadi pengantin..."selesai saja berkata begitu Mak Long terus keluar menyambut kehadiran tetamu atau lebih tepat lagi pihak pengantin lelaki.

"Apa???Pengantin???Aku???"aku tak faham..Ijat...tolong akak....

1 comment:

misz nana said...

Mak aihh..
Sampai2 je terus jadi pengantin..
Ohohohoo~

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...