Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Tuesday, June 16, 2009

Pelangi itu Indah 15

:: Janganlah Dikau Berubah Hati ::

Tanganku di tarik menyebabkan aku terpaksa berjalan laju menyaingi langkah suamiku.Sepanjang perjalanan hanya kedengaran desiran angin yang bertiup,tiada suara yang berbunyi antara kami..Sesekali terdengar keluhan dari si dia..

'Biarlah..mungkin dia ingin bertenang..'fikirku..lalu aku melayan fikiranku..Pertembungan dengan Kak Lia kembali menjengah lamunanku..Kak Lia bukan berseorangan tadi..ada seorang lelaki di sisinya..apa agaknya perasaan abang sekarang..marahkah dia??kecewakah dia??Adakah dia akan menjauhiku selepas ini??

Di rumah,

Handphone suamiku menjerit-jerit meminta untuk di jawab tapi suamiku berada di dalam tandas..aku mendekati handphone tersebut dan ku lihat nama pemanggil yang tertera..'Azlia'..baru ku hendak menekan butang answer,suamiku keluar lalu aku menyerahkan handphone kepadanya dan aku kembali duduk di birai katil..aku diam membatu memerhatikan tingkahnya..aku sangka dia akan menjawab panggilan tersebut tapi sebaliknya dia off kan handphonenya..

"Kenapa tak jawab??"tanyaku hairan..

"Perlu ke?"dia mendengus.nadanya seolah-olah memberi aku amaran 'jangan tanya lebih-lebih..'..Sepi bertandang antara kami..'abang, masih sayangkah dikau pada kak Lia??'soalan yang hanya kedengaran di dalam hatiku..

Aku leka memerhatikan wajah suamikan yang sudah lena di ulit mimpi..tanpa sedar,air mataku mengalir..tidak dapat ku bayangkan hidupku tanpanya..Walaupun usia perkahwinanku baru hendak mencecah usia sebulan tapi kemesraan antara kami bagaikan bertahun lamanya..'Ya Allah..janganlah kau hilangkan rahmat ini..Panjangkanlah jodoh kami Ya Allah..berikanlah ketenangan buat kami..sesungguhnya padaMu aku mengharapkan sesuatu..Aminn Ya Rabb..'

*************************************************************************************

"Maafkan abang..sayang..emosi abang benar-benar terganggu saat ini..bukan abang hendak menderamu dengan kebisuan ini..berikan abang masa untuk menilai hati abang.."Ikmal bermonolong sendirian..Wajah sembap itu di tatap penuh kasih. Dia berasa bersalah menyebabkan air mata yang mengalir dari pipi isterinya yang semakin di sayangi dari hari ke hari..

1 comment:

::cHeeSeCaKe:: said...

hohoho..
gnguan emosi tol..
nape la si lia ni mncul di saat mreka nk bahagia..
lia still de perasaan kt ikmal lg ker?

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...