Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Friday, June 19, 2009

Pelangi itu Indah 17

:: Cabaran Bermula ::

Kini sudah hampir sebulan aku menyambung pengajianku.Bukan senang menjadi seorang pelajar dan juga isteri.

"Ha..Faten..dah packing barang belum??"tegur rakan sebilikku Suna atau name betulnya Suhana.

"Dah."balasku ringkas..tidak mahu mengolah panjang..nanti ada aje yang hendak dijadikan bahan usikannya...mana tak nya..setiap minggu aku balik..kalo tak balik,nanti suami i rindu...hahaha..tula syarat dia membenarkan aku menyambung pengajianku di sini..'beep'..'beep'..handsetku bergetar..ada mesej pulak..hahha

-sayang..tengah buat ape?
-tido..
-tido??Abang duduk terpacak kat bawah ni..dia sedap2 ley tdo pulak ya..
-hobi..hehe..
-takde hobi2..cepat turun..lenguh dah kaki abang ni tau..

Aku tengah membayangkan mukanya yang masam dan berapi menanti ketibaanku.Walhal hakikatnya aku sudah pun dalam perjalanan menuju ke keretanya.

"Assalamualaikum saudara.."aku membesarkan suaraku dan menegurnya.Dia yang membelakangi aku baru saja hendak menjawab..

"Waa..Nini!!!"geram habis dah tu..

"Jawabla salam habis dulu.."sambil tersengih seperti kerang wangi..aku mencapai tangannya dan ku kucup penuh kasih..rindunya pada si dia tak dapat ku gambarkan dengan kata-kata..dan dia mencium dahiku..lama..

"Dah-dahla abang..kita kat public ni.."tegurku..

"Biarlah..isteri abang..bukan haram pun.."laki ni tak makan saman pulak..tapi di hentikannya juga..kalo tak sampai esok pagi tak gerak kete ni..

Di kejauhan,seseorang yang memerhatikan adegan itu terasa seperti cacing kepanasan..bencinya datang tiba-tiba..kelakuan suami isteri itu tadi seolah-olah mengejeknya kerana melepaskan sang arjuna hati pada saat-saat yang sepatunya menjadi memori indah bersama.

*************************************************************************************

Di balkoni rumah..aku duduk termenung memikirkan pertemuan aku dan Iqbal secara tidak sengaja tadi..sindiran dan ugutannya masih terngiang-ngiang di cuping telingaku..

"Kalau kau nak berdendam dengan aku pun..janganla pergunakan abang aku..kalo aku tengok dia merana..nahas kau!!Jangan kau pun sama macam Kak Lia kau yang tak guna tu..!!!"dapat ku lihat kemarahannya myang berapi-api di saat itu..berdendamkah aku??tapi aku tidak menyalahkan Iqbal..menurut Ikmal..Iqbal sangat menyayanginya dan sanggup buat apa saja untuk melihat Ikmal bahagia..itu sejarah mereka..tapi takkan aku nak biarkan dia ingat aku berdendam dengannya..salah faham ini harus diselesaikan..mudahkanla jalan bagiku Ya Allah...

No comments:

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...