Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Sunday, June 14, 2009

Pelangi itu Indah 4

::Our Freedom::

“erm..”

“Dah-dah…baik kita study. Esok kan last paper..”pintasku sebelum Diya meneruskan lagi soalannya.Bukan boleh pakai sangat minah ni..selagi boleh tanya dia tanya..kadang-kadang cikgu pun tak larat nak layan..tapi bila time orang perlukan soalan..tak de idea pulak…isy..ape yang aku melalut panjang-panjang neh…

“Kau still ade mood nak study???”nape..tak ley ke..huhu…

“Balik pada prinsip asal aku la sejak dah jadi bujang semula ni..hahhaa..”

“prinsip???”aku menganggukkan kepala..

“Yup..no more love..study is my priority…”Diya tersengih..


‘Hisy ..apa yang aku study ni..satu apa pun tak masuk…’getus hatiku. Baca bab tu tak kena..baca bab ni tak kena..parah camni…esok dah la nak exam..last paper pulak tuuu….argghhh..tido lagi baik… ‘tawakkal jela..lagipun aku bukan baru nak study semuanya harini..’..sekadar menyedapkan hati.

Esoknya,

“Fuhhh Diya..lega rasanya dah habis..lega..lega..lega…”

“Tau tak pe..boleh balik..ye ye..ley balik umah…huhuhuhu…”

“Tapi kan Diya..entah bila kita boleh jumpa lagi kn?”aku meluahkan persoalan yang terbuku di mindaku. Hari ini merupakan hari terakhir kami di salah sebuah matrikulasi di semenanjung setelah dua tahun berpenat lelah. Lepas ni,masing-masing akan membawa haluan sendiri. Adakah aku dan Diya masih dapat bersama seperti sekarang ni?

“Ala..don’t worry Dear, KL dengan Melaka tak jauh mane pun..ko doakanla kita dapat U yang sama nanti..hehe..”

“Betul tu…tiket pukul berapa??”

“6.00 petang..ko?”

“Aku nyer naik bus ting tong jela..hahhaha…dah la..jom kiter kemas-kemas dan get ready for….”

“Balik kampong…ooo..balik kampong..hati girang…hahahaha”I will miss u Diya…

Di stesen bas,

“Faten..jom kita beli kudap-kudap dulu…”

“Hmm..ok gak tu..”kami mula meneroka dari satu kedai ke satu kedai and…

“Oucchhh..!!!”aku mengerang..aku mencari insan manakah yang bertanggungjawab yang telah melanggar aku ni..ha..mesti dia..tanpa was-was dan ragu-ragu…

No comments:

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...