Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Sunday, June 14, 2009

Pelangi itu Indah 5

::Errkk..salah ek..::

“Excuse me sedara yang pakai baju hijau berkolar ngan seluar slack hitam..berspek mata hitam..”aku menjerit memanggil seorang manusia yang semakin menjauhiku.

“Ye..cik panggil saya ke??”heh,buat-buat sopan pulak..mata tu..kalo tengok betul-betul tak ley ke..main langgar je aku yang kecil molek dan comel neh..hehehe.

“Tak..saya panggil kembar awak..”dia ku lihat hanya tersenyum malu-malu..

“Ada apa cik??”

“Boleh awak tanya ada apa, awak dah langgar saya..tak reti-reti nak minta maaf ke??” aku menjegilkan mataku memandangnya.Panas hati melihat mukanya yang tak beriak..

“Tapi saudari..saya tak langgar sape-sape pun..kenapa pulak saya nak minta maaf pulaknye!!”Diya dah mula menarik aku untuk beredar dari situ..tapi sorry beb..ni Faten..pantang berundur sebelum berjuang..kebenaran mesti di tegakkan..MESTI!!(inilah salah satu perangai aku yang semakin menghilang…tapi macam dah nak muncul kembali jer..huhu..)

“Ewah-ewah..sesedap mulut awak kata tak bersalah ya..habis..kalau bukan awak..sape lagi!!..hanya awak dengan saya je lalu jalan ni tadi..”

“Dan saya juga…”Diya menyampuk..aku menjelingnya sekilas..dia meneguk air liur.. ‘tau takut..duk diam-diam jangan menyampuk..’..aku menghantar amaran tu melalui jelinganku.

“Perlu ke saya rewind balik kejadian tadi??”tanyanya selamba.aku angguk.

“Dah bersedia terima hakikat??”tanyanya lagi.Aku berasa hairan dan rasa semacam namun aku tetap angguk..tak mau kalah beb!!

“Jom..ambil port masing-masing..”dia mula memberikan arahan.Diya hanya memerhati dari tepi..tak mau masuk campur katanya. Kami mula berjalan seperti tadi dan…tidakkkkkkkkkkkk….rupanya bahuku berlaga dengan tiang…biler masa tiang tu ada kat situ??..macam mane la aku boleh tak perasan kewujudannya tadi..

Baru aku hendak berlalu, kedengaran suara sumbang itu lagi..

“Saudari,awak tak rasa awak terlupa sesuatu ke??”tanyanya dengan senyuman sinis..

“Maksud awak??”

“Pernah dengar orang cakap, segeralah meminta maaf apabila kamu melakukan kesilapan sama ada secara sengaja atau tidak sengaja..”lembut tapi tajam ..

“errr..saya minta maaf..”kataku sambil menunjuk ‘peace’ dan terus berlalu di situ..tebal muka aku ni…Diya tak habis-habis gelakkan aku..

“Saya maafkan..”sayup-sayup aku dengar dia membalas..janganla aku jumpa dia lagi..maluuuu…..

1 comment:

misz nana said...

Hahahaha~
Faten2..
Sekali terlanggar tiang daa..
Sambung lg plz..
X sabar nak tau ni..
Rasanya kat TS xde chapter ni kan?
Xpe2.. Yg pnting kat blog ada.. Hee..

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...