Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Saturday, June 13, 2009

Pelangi itu Indah 1

::Siapakah Aku::

Faten Ayuni..orangnya seringkas namanya..Tingkah lakunya yang bersahaja, bibirnya yang tak lekang dengan senyuman dan komited mampu membuatkan sesiapa yang melihatnya pasti tertawan..tapi malangnya keindahan dirinya tersembunyi dek kekasarannya menjadikan hatinya sukar untuk diselami dan masih menyendiri.

Namun, itu cerita dulu. Kini, sekeping hati yang amat berharga itu telah di takluki oleh seorang insan bertuah, Iqbal Hakimi. Sikapnya yang kasar semakin hilang menyerlahkan keayuannya yang selama ini tersimpan. Semua yang mengenalinya begitu gembira dan senang dengan perubahannya.

Persoalannya..Siapakah Faten Ayuni?..haha..itulah aku..ini kisahku..keceriaan menemani hari-hariku..hidupku umpama berada di awang-awangan.

“huisy…semakin kronik aku tengok ko ni tau Aten..” teguran daripada teman sebilikku merangkap sahabat baikku mematikan semua lamunanku tadi.

“Hehe..kau jeles ke??” dia mengambil tempat di sebelahku dan memeluk bahuku.

“Tak de maknenya aku nak jeles dengan ko..malah aku tumpang bahagia sebab kawan aku ni..bukan mudah nak bagi hati dia kat orang..aku harap senyuman ko tu takkan hilang walau apapun yang terjadi…”

“Thanks Diya..” tiada kata-kata yang mampu ku zahirkan ketika itu. Aku terharu dengan keprihatinannya yang tak pernah-pernah susut sedari awal perkenalan kami.

“Aku gembira tengok perubahan ko sekarang..kekalkanlah ia k!!”

“InsyaAllah Diya..doakanlah aku..semoga aku istiqamah..”

“Aku sentiasa doakan ko..jangan risau k..”

No comments:

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...