Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Tuesday, June 16, 2009

Pelangi itu Indah 13

:: Rumah ke Tongkang Pecah?? ::

“Astaghfirullahalazim..abang…!!”mengucap panjang aku melihat keadaan rumahnya yang tunggang terbalik tu..

“Hehehe..lawa kan??”dia sengih tak malu…nasib aku la labi..aku dahla pantang tengok rumah bersepah ni..selesai sahaja barang-barang di angkat..aku mula mengemas..baju-bajuku kumpul dan aku masukkan dalam mesin basuh..lantai di sapu dan dimop sampai aku ley nampak muka aku sendiri kat lantai tu..pinggan mangkuk di basuh..busuknya tak yah nak kate..dah berapa minggu tinggal..huhu..penatnya..tu jela yang aku wat..selebihnya esokla baru sambung…aku pergi menyandar di sofa melepaskan lelah..

“Nini…nini…”aku yang baru nak terlelap terjaga kembali..

“Nah air..”dia menghulurkan secawan air dan hulurannya ku sambut..Eh..sedapnya..pandai laki aku buat air..aku memandangnya..baru lepas mandi..kemas aje aku tengok..

“Apesal tengok muka abang camtu??dah jatuh cinta ke??”

“Uhukk..uhukk…”aku tersedak..isy..janganla tanya soalan maut time aku minum…

“Isy..tak la..ensem jugak muka suami Nini …walaupun dah tua…”lambat-lambat aku menyambung ayatku.Dia mengalihkan pandangannya dari TV ke arahku.

“Ala..tua 7 tahun jer…”

“tua jugak…”

“nak kene ya…"dia mendekatkan wajahnya denganku…aku dah gelabah..baik lari dulu…lari topic..

“Abang..err..malam ni nak makan ape??lauk tak de..so Nini tak masak..”dia kembali duduk..selamat…

“Malam ni makan kat luar jela..sok kita pergi membeli dan membelah barang-barang dapur dan lain-lain k…”

“Ditanggung beres bos..hahaha..”

No comments:

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...